Varumärkesplattform och employer branding

Inspirationsföreläsning – Workshop – Rådgivning – Bok

Boken – Storytelling! Sälj det med känsla

En bra berättelse är alltid underhållande, utbildande, universell, strukturerad och minnesvärd. Och det är ju lätt att säga, men hur GÖR man då för att den ska bli bra? Det finns förstås lika många sätt som det finns storytellers, men alla berättare behöver vara mänskliga, göra intryck och lämna avtryck. I den här boken får du lära dig att använda berättelsens byggstenar och konsten att formulera budskap med ord, bild, ljud, känslor, karaktärer och platser. Du får också många konkreta exempel från svenska företag och organisationer. Berättelserna är bra att ha när vi vill sälja in idéer, produkter, platser, tjänster och lediga jobb till andra.

Inspirationsföreläsning, workshop och rådgivning – Varumärkesplattform

Behöver du en varumärkesplattform som inte bara hanterar och beskriver organisationens eller företagets varumärke utan också relationen mellan ert varumärke, arbetsgivarvarumärket och platsvarumärket och hjälper er att kommunicera på ett enhetligt sätt med alla målgrupper?

Vi börjar med att beskriva vad ni står för och vägen fram mot visionen. Frågan är hur ni vill kommunicera med era målgrupper nu och i framtiden? Vilken känsla och vilka värderingar vill ni förmedla? Vad vill ni att upplevelsen ska vara? Vad handlar glittret om hos er?
 
Det blir en varumärkesplattform i 7 delar:
  1. Den visuella identiteten och den grafiska profilen.
  2. Tonaliteten.
  3. Bildspråket.
  4. Kommunens/företagets/organisationens varumärke.
  5. Arbetsgivarvarumärket. 
  6. Platsvarumärket.
  7. Det kommunikativa ledarskapet.

Nästa tillfälle
Skräddarsytt för dig.

Workshop och föreläsning – Rekrytera med storytelling

Vill du bli bättre på att rekrytera kvinnor till tekniktunga branscher: it, bygg, infrastruktur, transport, el, vvs, energi eller industrin? Letar du efter en tekniker, ingenjör, analytiker, projektledare eller chef?
 
Konkurrensen om kompetensen är större än någonsin. Alla vill ha en erfaren och kunnig medarbetare, men vill de ha dig och ditt jobberbjudande?
 
På min workshop och föreläsning om employer branding, rekrytering och storytelling tar vi tag i ditt problem på riktigt:
  • Vad vill teknikkvinnor ha? Fakta och forskning.
  • Vad får man om man jobbar hos er?
  • Vad innehåller ert medarbetarerbjudande och vad är er unika USP?
  • Storytelling för rekryterare – så gör du!
  • Platsannonser som gör jobbet attraktivt för både kvinnor och män.
  • En karriärwebb som visar vilka ni verkligen är.

För vem?
Det passar dig som rekryterar medarbetare som är svåra att få tag på och som vill hitta ett nytt och kreativt sätt att marknadsföra lediga jobb och bli en attraktiv arbetsgivare. Ta gärna med dig en kommunikatör eller marknadsförare.

Nästa tillfälle
Skräddarsytt för dig.

Vi var överens om att du gav oss enkla och handfasta råd kring hur vi kan gå vidare med ett stort och viktigt projekt som plötsligt kändes hanterbart. Tack Anette!
Per Gustavsson, kommunikationsansvarig Bromölla kommun

Jättebra! Konkret och rakt på sak. Äntligen är storytelling inte fluff längre.
Hedvig Ekman,  Systemair 

Tack för en jättebra och givande dag! Jag tyckte verkligen att dagen och kursen var super! Jag kommer definitivt att använda det vi fick lära oss igår, i mitt arbete.
Rickard Salzmann, Västerås Stadsmission

En eftermiddag med storytelling och berättelser i fokus. Anette Holm har drillat oss på ett jättebra sätt – gett oss feedback, tips och trix. Lärdom deluxe!
Annelie Jönsson, Vetlanda kommun